Trendy w zakresie sposobów konsumpcji mediów już od kilku lat przemawiają na korzyść mobile oraz kontentu wideo. Już ponad połowa Polaków korzysta z płatnych platform wideo, a odsetek ten stale rośnie.
W obliczu cyfrowej rewolucji
Cyfrowy świat wdziera się już praktycznie w każdy zakamarek naszego życia — zarówno ten prywatny, jak i zawodowy. Mówi się już nawet o pokoleniu, które określa się mianem head down generation, czyli ludziach z głowami pochylonymi do przodu, wpatrującymi się w ekran swoich smartfonów.
Cyfrowa rzeczywistość to jednak też wiele pozytywów i możliwości, jakie niesie ze sobą. Wyrównuje szanse społeczne i zawodowe, ułatwia komunikację, także tą na najdalsze odległości. Jedną z coraz bardziej popularnych form przekazywania wiedzy stają się m.in. wideoprezentacje.
Na czym polega fenomen wideo?
Kontent wideo ma wiele zalet, które szczególnie doceniają zwłaszcza osoby z młodego pokolenia.
Oto kilka elementów na potwierdzenie tej tezy:
- forma przekazu — jest atrakcyjna, barwna, przyciąga uwagę,
- dynamika — dzięki temu filmy czy wideoprezentacje w streamingu live, a następnie zapisane jako wideo, przyciągają uwagę i polepszają koncentrację widzów,
- obrazy — wiele osób ma pamięć wzrokową, dzięki czemu łatwiej zapamiętuje treść w formie wideo prezentacji,
- dostępność — dzięki szybkim łączom internetowym, wideoprezentacje może być przeprowadzana dla praktycznie nielimitowanej liczby odbiorców, jak i na dowolną odległość.
Dodatkowe możliwości, jakie daje wideoprezentacje
Pandemia COVID przyspieszyła rozwój wielu cyfrowych produktów. To za jej sprawą prezentacje wideo na dobre zagościły w szkołach, na uniwersytetach, jak i w nowoczesnym biznesie. Gdyby chcieć wylistować podstawowe benefity, jakie niesie korzystanie z wideoprezentacji dla biznesu, to byłyby to przede wszystkim:
- możliwość odtwarzania wideoprezentacji w dowolnej chwili, wraz zapisem historii czatu oraz sesji Q&A, a więc pełna archiwizacja, z możliwością udostępniania pliku inny użytkownikom w postaci wygodnego linku,
- wenbinary, bo pod takim nazewnictwem funkcjonują też tego typu prezentacje, to przede wszystkim kopalnia cennych leadów. Aby zapisać się na webinar, z reguły trzeba dokonać rejestracji i przekazać dane kontaktowe, a niekiedy i profilowe,
- wirtualna prezentacja to dosyć pojemne medium może ono pomieścić nawet do 100 MB załączników,
- wideoprezentację może prowadzić jednocześnie kilku prowadzących.
No limits z jednym wyjątkiem
Wideoprezentacje dają praktycznie nieograniczone pole do przeprowadzenia, angażującego, i co ważne — interaktywnego wystąpienia. Jedynym ograniczeniem technicznym jest fakt, że jednocześnie jeden webinar może być prowadzony z jednego konta.
Podsumowanie
Tak więc odpowiadając na pytanie, czy wideoprezentacje to przyszłość, zdecydowanie należy odpowiedzieć twierdząco. Natomiast dosyć szybko stają się one absolutnym must have teraźniejszych wyzwań biznesowych, więc na pewno nie warto czekać z ich wdrożeniem.