Woda i płyn do chłodnicy

Recepta producenta na każdy nowoczesny samochód w odniesieniu do płynu chłodzącego sugeruje, że nie wolno rozcieńczać żadnych płynów przeciw zamarzaniu. Wynika to z faktu, że oprócz właściwości chłodzących, środek przeciw zamarzaniu ma wysoką odporność na zmiany temperatury i procesy korozji. Niestety zwykła woda nie może się poszczycić takimi zaletami.

Czy można dodać wodę do płynu niezamarzającego?

Zwykła woda może uszkodzić układ chłodzenia z powodu zawartych w niej zanieczyszczeń. Tak więc, oprócz warunków wstępnych dla uszkodzenia warstwy powierzchniowej części układu chłodzenia i możliwego tworzenia się na nich korozji, użycie wody może prowadzić do zatkania samego układu, co negatywnie wpływa na proces chłodzenia pracującego silnika. Powyższe czynniki wskazują, że woda i układ chłodzenia nie powinny być łączone, ale w rzadkich przypadkach (awaryjny wyciek płynu niezamarzającego, poziom specjalnego chłodziwa, który jest nieco niższy niż nominalny), środek przeciw zamarzaniu i woda mogą być mieszane. Jednak tylko pod warunkiem, że będzie to woda destylowana (jest wolna od zanieczyszczeń). Warto również pamiętać, że w tym przypadku działanie samego środka może się pogorszyć. Nie wolno nam też tego robić zimą (woda może się krystalizować, co negatywnie wpłynie na działanie całego układu chłodzenia). Po takiej operacji zaleca się również jak najszybszą wymianę płynu chłodzącego. Uwierz mi, możliwa naprawa układu chłodzenia i innych powiązanych elementów będzie kosztować znacznie więcej niż nalewanie nowego, wysokiej jakości środka.

Płyny chłodnicze Borygo – poznaj najnowsze produkty legendarnej polskiej marki

Jak dodać wody do chłodnicy?

Zwróć uwagę na ikonę na desce rozdzielczej samochodu, która wskazuje, czy silnik się przegrzewa lub, czy poziom płynu chłodzącego w samochodzie jest niski. Jeśli lampka zapala się i pozostaje włączona, oznacza to, że masz mało płynu chłodzącego silnik. Chłodnica samochodowa nie może działać, jeśli w układzie nie ma wystarczającej ilości płynu chłodzącego. Poziom płynu chłodzącego powinien być sprawdzony od razu po przegrzaniu silnika. Upewnij się, że z silnika nie wydobywa się para. Wyłącz samochód, otwórz maskę i zlokalizuj chłodnicę. Nie dotykaj niczego, dopóki chłodnica i silnik nie ostygną, ponieważ możesz poparzyć się gorącymi cieczami. Znajdź zbiornik odzyskiwania chłodziwa. Jeśli płyn chłodzący się gotuje, nie rób nic, dopóki nie ostygnie. Lepiej jest pozwolić silnikowi ostygnąć przez noc. Zdejmij korek ciśnieniowy chłodnicy, gdy silnik i chłodnica ostygną.

Sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Płyn chłodzący powinien znajdować się między znakami MAX i MIN na zbiorniku płynu chłodzącego, gdy silnik jest chłodny. Jeśli poziom płynu chłodzącego jest niski, uzupełnij go, dodając czystą wodę pitną do zbiornika płynu chłodzącego.

Zmieniaj chłodziwo co 40 000 do 100 000 mil (64 400 do 160 000 kilometrów). Napełnij grzejnik mieszanką 60 procent płynu chłodzącego i 40 procent wody. Ta mieszanka zapewni najlepszą ochronę przed korozją i chroni przed zamarzaniem.

Zobacz także: http://superinformator.pl/motoryzacja/jak-wybrac-plyn-chlodzacy/

Author: redakcja

Dodaj komentarz